Vācu autobūve paaugstina likmes: Latvijā ieradies jaunās paaudzes elektromobilis Mercedes-Benz CLA

Vācu autobūve paaugstina likmes: Latvijā ieradies jaunās paaudzes elektromobilis Mercedes-Benz CLA

Iespaidīgs uzlādes ātrums, gandrīz 800 km nobraukuma rezerve, divi konkurējoši mākslīgā intelekta rīki un milzīgs superekrāns – to visu piedāvā jauns elektriskais modelis, kas tagad pieejams arī pircējiem Latvijā. Pirmais jaunās paaudzes Mercedes-Benz CLA 250+ jau ir piegādāts oficiālajam zīmola pārstāvim, un ikviens interesents var pieteikties izmēģinājuma braucienam.

Pirmais solis nākamajā līmenī

Jaunā modeļa ieviešana leģendārajam Štutgartes autoražotājam ir ārkārtīgi nozīmīga. Prezentējot CLA, Mercedes-Benz uzsvēra, ka tas ir milzu solis uzņēmuma elektrifikācijas stratēģijā. CLA reprezentē tehnoloģiju lēcienu ne tikai elektriskās piedziņas, bet arī savienojamības, komforta, vadītāja atbalsta un drošības sistēmu jomās. Tādējādi modeļa spējas paaugstina latiņu visam premium segmentam.

Jaunais CLA ir pieejams divos elektriskās piedziņas izpildījumos. Versija ar vienas ass piedziņu, proti, CLA 250+ nodrošina 200 kW (272 ZS) jaudu un maksā, sākot no 56 628 eiro. Pilnpiedziņas modelis CLA 350 4MATIC attīsta 260 kW (354 ZS) jaudu, un tā sākuma cena ir 60 984 eiro.

elektromobilis Mercedes-Benz CLA

Taču jauda ir tikai viena dimensija – Štutgartes jaunākais produkts piedāvā daudz vairāk nekā šodienas benzīna un dīzeļa automobiļi.

“Kad man pirms dažiem gadiem jautāja, vai ir pienācis laiks iegādāties elektromobili, es mudināju nogaidīt līdz 2025., 2026. gadam. Neesmu gaišreģis, bet bija skaidrs, ka elektromobiļu tehnoloģijām un spējām jāsasniedz zināms attīstības plato,” stāsta Normunds Avotiņš, TV Auto Ziņu vadītājs, kurš pabija jaunā CLA starptautiskajā prezentācijā.

“Tādi automobiļi kā jaunais CLA būtībā atceļ bažas par sniedzamību, jo ar to jebkurā gada laikā var nobraukt vismaz 500 km, turklāt šāda veiktspēja sasniegta, ne tikai pateicoties ietilpīgam akumulatoram, bet arī izcilai efektivitātei, ko veido aerodinamika, piedziņas mezgli un jaunākās paaudzes pārvaldība un programmatūra. Tā ir jauna elektromobiļu attīstības pakāpe.”

elektromobilis Mercedes-Benz CLA

Pilnīgi jauns automobilis

To var novērtēt, tuvāk iepazīstoties ar tehniskajiem parametriem. Trešās paaudzes CLA ir veidots pilnībā no jauna, un vienīgais, ko tas pārņem no priekšteča, ir nosaukums. Modelis ir veidots uz Mercedes-Benz modulārās MMA platformas, kas nodrošina vairāk telpas, augstāku komfortu un plašākas tehnoloģiju iespējas. CLA ir 4,72 m garš, 1,85 m plats, un tā riteņu bāze ir palielinājusies līdz 2,79 m, nodrošinot vēl vairāk plašuma salonā.

Uzlabojies arī CLA praktiskums: sedana bagāžas nodalījuma tilpums ir 405 litri, savukārt priekšējais nodalījums ietilpina 101 litru. Šāds risinājums – ar priekšējo bagāžas telpu – Mercedes-Benz 90 gadu vēsturē izmantots pirmo reizi.

CLA 250+ ir aprīkots ar 200 kW (un 335 Nm) elektrisko motoru un 85 kWh akumulatoru, kas saskaņā ar WLTP nodrošina 792 km nobraukuma rezervi. Tik iespaidīgs sniedzamības rādītājs panākts, pateicoties 800 V elektriskajai sistēmai, īpaši aerodinamiskai virsbūvei (Cd 0,21), kā arī MB.OS operētājsistēmai, kas optimizē enerģijas rekuperāciju, un jaunai divu pakāpju automātiskajai pārnesumkārbai. Vēlāk piedāvājumā parādīsies arī 58 kWh akumulators.

elektromobilis Mercedes-Benz CLA

Viedā enerģijas atgūšanas sistēma automātiski pielāgojas satiksmes situācijai: ja tā nosaka, ka priekšā brauc cits transportlīdzeklis, sistēma aktivizē rekuperatīvo bremzēšanu bez vadītāja iejaukšanās. Tā arī palēnina automobili un atgūst enerģiju, tuvojoties apļveida krustojumam un asākam līkumam.

Līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijā CLA var izmantot jaudu līdz 320 kW un enerģiju, kas nepieciešama 300 km veikšanai, spēj uzlādēt 10 minūtēs. Ņemot vērā uzlādes tīkla straujo izaugsmi Baltijas valstīs, elektromobiļu mobilitāte ir neierobežota. Ziemā gan veiktspēju, gan komfortu nodrošina ražotāja pirmais gaisa siltumsūknis, kura enerģijas patēriņš ir par trešdaļu mazāks nekā tradicionālajām apsildes sistēmām.

Saskaņā ar neatkarīgiem testiem CLA 250+ reālais enerģijas patēriņš ir aptuveni 14 kWh/100 km, un tas ir rādītājs, kas nosaka standartu visam segmentam.

Mariuss Žielis, Veho mazumtirdzniecības mārketinga vadītājs Baltijas valstīs, veica braucienu ar jauno CLA no Tallinas uz Viļņu. 606 km maršrutam bija nepieciešama 7,5 stundas un tikai viena 6 minūtes ilga uzlāde. Ierodoties Lietuvas galvaspilsētā, akumulatora atlikums bija 14%. Vidējais enerģijas patēriņš šajā braucienā bija 14,3 kWh/100 km.

“Ierodoties Viļņā, akumulatora uzlādei no 14 līdz 62% bija nepieciešamas tikai 11 minūtes. Sākotnēji uzlādes jauda bija 300 kW un tikai vēlāk tā nokrita līdz 153 kW. Šajā laika sprīdī es uzlādēju aptuveni 44 kWh, ar ko būtu pieticis vēl 200 km pa ātrgaitas šoseju vai 300 km pa mazākiem ceļiem,” pieredzē dalās Mariuss Žielis.

elektromobilis Mercedes-Benz CLA

Augsto tehnoloģiju salons

“Lai gan automobilis tradicionāli ir bijis tehniskās attīstības simbols, moderno tehnoloģiju mežonīgajam attīstības tempam ir izdevies to paklupināt. Mēs redzam, cik morāli novecojuši var būt tikai dažus gadus veci spēkrati,” komentējot tehnoloģiju aspektu, saka Normunds Avotiņš.

“Tāpēc ir prieks redzēt, ka auto nozarē nostiprinās vēlme un spējas automobiļus veidot tā, lai tie būtu moderni un aktuāli arī pēc vairākiem lietošanas gadiem. Jaunais CLA ar tā skaitļošanas jaudas rezervi un atjaunināšanas iespējām ir teicams piemērs pašreizējam attīstības kursam,” piebilst pieredzējušais žurnālists.

Jaunā CLA salona centrālais elements ir pēc izvēles pieejamais MBUX multimediju sistēmas superekrāns, ko veido trīs zem viena stikla paneļa nemanāmi savienoti displeji un ko darbina Unity grafikas dzinējs. Jauno tehnoloģiju entuziasti būs sajūsmā par faktu, ka MB.OS operētājsistēma integrē gan Google, gan Microsoft mākslīgā intelekta rīkus. Tādējādi CLA ir pirmais automobilis ar diviem MI asistentiem.

CLA ir augstas veiktspējas centrālais dators ar ūdens dzesēšanu. Dators ir savienots ar Mercedes-Benz datu mākoni, nodrošinot pastāvīgu attālinātās atjaunināšanas funkciju. Pirmo reizi tas skar ne tikai multimediju sistēmu, bet arī braukšanas palīgsistēmas. Tas nozīmē, ka CLA, gluži kā modernie viedtālruņi, lietotājiem daudzus gadus nodrošinās jaunākās funkcijas un iespējas.

Papildus virknei aktīvās drošības sistēmu CLA tagad piedāvā centrālo drošības spilvenu, kas ir izvietots starp vadītāju un priekšējo pasažieri. Iepriekš šis risinājums bija pieejams vienīgi Mercedes-Benz S klasē.

elektromobilis Mercedes-Benz CLA

Citas versijas – jau drīzumā

Mercedes-Benz ir apstiprinājis, ka līdz gada beigām CLA saimi papildinās vēl vairākas versijas, to skaitā hibrīdi ar 48 V elektrisko sistēmu un pārnesumkārbā integrētu elektromotoru. Modulārā platforma nodrošina maksimālu piedziņas daudzveidību un ražošanas elastību, tāpēc hibrīda CLA būs pieejams trīs jaudas līmeņos.

Hibrīda modeļi būs pieejami ar priekšējo vai visu riteņu 4MATIC piedziņu. Elektriskais CLA ir pieejams ar aizmugurējo vai visu riteņu piedziņu. Vēlāk CLA versiju klāstam pievienosies arī elegantais Shooting Brake universālis.

Avots: Kripto.media

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Atstājiet savu komentāru
scroll to top