Kompānija Gartner prognozē, ka līdz 2026. gadam 25% cilvēku pavadīs vismaz vienu stundu dienā metaversā, strādājot, iepērkoties, mācoties, socializējoties un izklaidējoties.
“Pārdevēji jau rada veidus, kā lietotāji var atkārtot savu dzīvi digitālajās pasaulēs,” sacīja Mārtijs Resniks, Gartner pētniecības viceprezidents. “No virtuālo klašu apmeklēšanas līdz digitālās zemes iegādei un virtuālo māju celtniecībai, visas šīs aktivitātes šobrīd notiek dažādās vidēs. Galu galā tie notiks vienā vidē — metaversā — ar vairākiem galamērķiem, kas saistīti ar tehnoloģijām un zināšanām.
Gartners metaversu definē kā kolektīvu virtuālu koplietošanas telpu, ko rada virtuālās paplašinātās fiziskās un digitālās realitātes saplūšana. Tas konsekventi nodrošina uzlabotu ieskaujošu pieredzi un ir ierīces agnostiķis un pieejams no jebkura veida ierīcēm, sākot no planšetdatoriem līdz galvā nēsājamiem displejiem.
Tā kā Metaverse nepiederēs nevienam pārdevējam, Gartner sagaida, ka virtuālo ekonomiku atbalstīs digitālās valūtas un neatvietojami tokeni (NFT). Metaverse ietekmēs katru uzņēmumu, ar kuru patērētāji sazinās katru dienu. Jo īpaši uzņēmumi varēs uzlabot mijiedarbību starp darbiniekiem, neradot pašiem savu infrastruktūru. Turklāt virtuālie pasākumi, kas guvuši popularitāti pēdējā pusotra gada laikā, piedāvās plašākas sadarbības un aizraujošākas tīklošanās iespējas un darbnīcas.
Avots: Gartner